Afiş tasarımının etkili ve efektif olması için hazırlanan görselde nelere dikkat edilmeli?
Açıkhava reklamcılığında tasarım, reklamın etkisini doğrudan en çok etkileyen unsurdur. En önemli amaç okunur olmak. Bunun için tek bir mesaj üzerine yoğunlaşan ve kısa kelimelerden oluşan kısa bir metin, geniş ve okunakla fontlarla yazılmalı. İnce, italik ve dekoratif fontların uzaktan okunması zordur. Sıkışık harf düzeni, harfleri iç içe geçmiş gibi göstereceği için okunaklılığı azaltır. Tek satırlı bir metin, mesajın algılanmasını hızlandırırken metinleri satırlara dağıtmak mesajın algılama süresini artırır.
Açıkhava mecrasının etkinliğinin giderek artmasının nedeni nedir?
Açıkhava hayatın içinde bir mecra. İnsanların büyük kısmı günün önemli bir bölümünü dışarıda açıkhavada geçiriyor ve bu zaman, yükselen araç sayısı, eğlenme alışkanlıklarının değişmesi, gelişen mobil teknolojiler gibi unsurlar nedeniyle sürekli artıyor. Tüketicileri ev ve iş yaşamının dışındayken hareket halinde yakalamak için açıkhava ideal; onlarla satın almaya en yakın mecra olarak doğrudan temas kuruyor. Markalar ve satış noktaları çoğaldıkça açıkhavanın etkinliği de artıyor.
Açıkhavada ürün çeşitliliği arttıkça ürünlerin faydaları ayrışıyor ve iletişim hedefine uygun doğru planlama ile etkin sonuçlar elde ediliyor; dolayısıyla markalar açıkhava yatırımlarının geri dönüşünü giderek daha fazla almaya başlıyor.
Yaratıcı ve etkileşimli kullanım olanağı da etkinliği artıran faktörler. Açıkhava reklamcılığı, günümüzde poster reklamcılığından çıkarak, üç boyutlu uygulamalarla gerçeklik duygusu uyandıran, inandırıcı ve teknolojideki gelişmelere paralel, hedef kitleyle etkileşim kuran, daha interaktif bir mecraya dönüşmekte.
Açıkhavayı diğer mecralardan ayıran özellikler nelerdir?
Yapılan araştırmalar, reklamın görülme zamanı ile alışveriş zamanı arasında paralellik olduğunu gösteriyor. Açıkhava, tüketici tam satın alma kararını verirken onun yanında. Satın alma noktasına en yakın mecra olarak açıkhava, alışveriş kararı üzerinde diğer mecralardan daha etkili.
Diğer mecralarda içerik arası reklam yayınlanırken açıkhava beklentisiz tüketiliyor, içerik yerine doğrudan reklam algılanıyor; zap yapılamıyor. Bu da bilinirlik / hatırlama oranlarını artırıyor.
Açıkhavada, bütçe paralelinde sadece bir şehri hedef almak, şehrin bir bölümüne ya da sadece belirli noktalara mesaj ileterek yerel / mikro planlama yapmak mümkün. Bu esnekliği ülke çapında sunabilen başka bir mecra daha yok.
Açıkhava mecrası ölçümleniyor mu?
Açıkhava mecrasının ölçümlenmesi için oluşturulan komitenin (AÇİAK) protokolü imzalanarak yürürlüğe girmesinin ardından saha çalışmaları Aralık 2011’de başladı. Ve nihayet merakla beklenen Açıkhava Erişim ve Frekans Araştırması, yeni adıyla İZLE 2014 yılında sonuçlandı.
İlk etapta Ströer Kentvizyon, Wall/JCDecaux ve Clear Channel’ın haftalık network reklam ünitelerinin ölçümlendiği araştırmaya, duvar, dijital ve indoor reklam üniteleri dahil edilmedi.
İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa ve Antalya’da yer alan Açıkhava mecralarını kapsayan İZLE, Türkiye SES gruplarını temsil eden 5.575 denekle yürütüldü. 43.341 panel yüzü belli açı ve uzaklıktan fotoğraflanarak sınıflandırıldı. 1.600’den fazla noktada araç ve yaya trafiği sayım yapılarak, tüm bulgular geliştirilen görünürlük modeline oturtuldu. Hedef kitle bazında networklerin GRP değerlerini gösterecek olan yazılımın, 2014 sonu itibariyle medya planlamacılara ulaştırılabilmesi öngörülüyor.
Yaratıcı / ambient uygulamalarının markaya katma değeri var mıdır?
Açıkhavada doğru planlamayı yaratıcı uygulamalarla desteklemek farkındalığı artırmak ve markaya değer katmak açısından çok önemli. Yapılan araştırmalar amaca hizmet eden ve kaliteli uygulanmış ambient çözümlerin standart uygulamalardan farklılaşarak daha fazla dikkat çektiğini, akılda kalarak kampanya hatırlanırlığını yükselttiğini bulgulamakta. Yenilikçi çözümler, basit cut-out ya da 3-D uygulamalarla sadece dikkat çekmenin ötesinde, tüketicilerle ses, koku, dokunma gibi duyular vasıtasıyla etkileşimli iletişim kurabildiği ölçüde daha başarılı oluyor.
İstediğimiz adette ve dönemde kullanım yapabiliyor muyuz? İdeal kullanım süresi ve adet ne kadar?
Haftalık satılan billboardlarda pazar, CLP’lerde (raket, durak, silindir) çarşamba, megalightlarda ise perşembe gününden başlayarak, minimum 1 haftalık periyodlarda asım yapılmaktadır. Megaboard ve megaboardlar ise aylık ürünler olup minimum bir aylık satın alınabilmektedir.
Haftalık ürünlerde kampanya erişimini artırmak için efektif kullanım süresi bir hafta ara ile toplam 2 hafta olarak önerilmektedir. İdeal kullanım miktarı ise reklamın süresi ve toplam reklam miktarına bağlı olarak değişkenlik göstermektedir.
Kullanım yapmak istediğimiz noktalara kendimiz karar verebiliyor muyuz?
Müşterilerimizin noktalarla ilgili istekleri ve önerileri göz önünde bulundurularak rezervasyon ekibimiz tarafından hazırlanan yer listeleri, homojen olarak hazırlanmakta, reklamverenlere maksimum fayda getirmesi amaçlanmaktadır.
Bir kampanyada birden fazla reklam yapabiliyor muyuz? Farklı reklamlarımızı farklı lokasyonlarda gösterebiliyor muyuz?
Aynı kampanya doğrultusunda olmak kaydıyla birden fazla / farklı görsel ile reklamınızı çeşitlendirerek kullanabilirsiniz. Ayrıca reklam görselinizi, kullanım yapacağınız ile göre özelleştirebilir ve sadece o ilin hedef kitlesine yönelik özel mesajlar iletebilirsiniz.
Tek bir ürün kiralayarak, doğumgünü & kutlama gibi kişisel kullanımlar yapabiliyor muyuz?
Evet.Satış ekibimiz bu konuda size yardımcı olacaktır.
Sunulan bütçelere prodüksiyon dahil midir?
Sizlere sunduğumuz teklifler içerisine prodüksiyon bedeli dahil değildir. Ancak teklife ilave olarak her billboard ve megalight posteri için haftalık olarak 17,5 TL + KDV operasyonel bedel alınır. Her CLP posteri için haftalık olarak 5 TL + KDV, her megaboard posteri için haftalık olarak 50 TL + KDV operasyonel bedel alınır. Megaboard operasyonel bedelleri için satış ekibinden bilgi alınması gerekmektedir. Ayrıca yapılacak üç boyutlu uygulamalardan ünite başına haftalık olarak birim fiyata özel uygulama ücreti eklenmektedir. Özel uygulama ücretleri şu şekildedir:
Billboard |
: |
Birim fiyatın %50'si |
Durak |
: |
Ünite başına 1.000 TL + KDV |
Silindir |
: |
Ünite başına 1.000 TL + KDV |
Raket |
: |
Birim fiyatın %50'si |
Megalight |
: |
Ünite başına 1.000 TL + KDV |
Megaboard |
: |
Birim fiyatın %20'si |
Ürün baskılarının firmamıza teslim edildiği andan itibaren asım, bakım ve fotoğraflama işlemlerine ait giderler bütçenize dahildir.
Megalight kiralamalarında görünüm süresi kaç saniyedir? Billboard ve CLP’lerde (raket, durak, silindir) olduğu gibi özel çalışmalar yapabiliyor muyuz?
Megalightlarımız afiş değiştiricilidir. Bu sayede her megalight yüzü dönüşümlü olarak üç afişi gösterebilmektedir (megalightların 2 farklı yüzü de dönüşümlü afiş gösterebildiğinden aslında her bir megalight toplam 6 afiş göstermektedir). Üst ve altta bulunan afişlerin görünüm süresi 8 saniye, ortada bulunan afişlerin görünüm süresi ise 4 saniyededir. Ortadaki afiş her turda 2 defa göründüğünden her bir afişin toplam görünme süresi eşittir.
Megalightlarda 10 özel noktada farklı tasarımlarla uygulamalar da yapılabilmektedir.
Afişlerimiz asılırken nasıl bir yol izleniyor?
Billboard afişlerinin asım haftasından önceki cuma 18:00’e kadar, CLP afişlerinin asım haftasından önceki pazartesi saat 18:00’e kadar, megalight afişlerinin ise asım haftasından önceki salı saat 12:00’e kadar teslim edilmesi gerekmektedir.
Depolarımıza teslim olan afişlerin gerekli kontrol ve düzeltmeleri yapıldıktan sonra afişler operasyon ekibine teslim edilir. Operasyon ekibi afişlerin asım tarihine göre günlük rutlarına göre yola çıkar.
Billboard afişlerinde eğer gerekiyorsa eski afişler manuel ve kazıma aparatı vasıtasıyla kazınır, yeni afiş ıslatılarak üstüne yapıştırılır, afişin hava baloncuklarının giderilmesi ve şekil bozuklarının düzeltilmesi sağlanır.
CLP afişlerinde CLP kapağı açıldıktan sonra, asılı olan reklam afişleri üst ve alt mandalların açılması suretiyle çıkartılır, yeni afiş takılır ve CLP mekanizması ve afiş son kez kontrol edilir.
Megalight afişlerinde afişler baskılı yüzleri altta kalacak şekilde rulo olarak katlanır ve ekiplere teslim edilir. Ürüne ulaşılınca merdiven yardımıyla megalightın kapağı açılır. Eski afiş motora entegre brandadan sökülür. Yeni asılacak afişler mekanizmaya yapıştırılarak bant ile sabitlenir. Afiş gerginliği ve düzgünlüğü kontrol edilir.
Yukarıda belirtilen kent mobilyaları dışındaki ürünler hakkında bilgi almak için lütfen satış temsilcinizle iletişime geçiniz.
Asımlardan sonra meydana gelen tahribatlar (yırtılma, yıpranma, korsan afişler vb.) sonucunda ne tür bir iyileştirme yöntemine gidiliyor?
DO OUTDOOR kent mobilyalarına firmamızın izni ve bilgisi dışında asılmış veya yapıştırılmış her türlü afiş, duyuru ve benzeri ilan firmamız için korsan afiş demektir.
Bu tür bir durum söz konusu olduğunda, kent mobilyalarında 444 50 15 numaralı telefona gelen uyarılar aracılığıyla) tespit edilen tüm korsan afişler derhal sökülür, artıklar kazıma aparatı ile temizlenir ve operasyon ekiplerince DO OUTDOOR yönetimine konu hakkında bilgi verilir.
Kent mobilyalarında yırtılma ve yıpranmalar tespit edildiğinde ise öncelikle yırtıklar eğer yapıştırılmak suretiyle düzeltilebiliyorsa yapıştırılmaya çalışılmaktadır. Eğer yırtık oldukça fazla ve parça eksiklikleri var ise daha önceden basılan yedek afiş ile değiştirilmektedir. Bu nedenle kampanya kullanım adedinden %10 fazla yedek afiş bastırılması gerekmektedir
Reklamımıza ait fotoğrafları ne zaman alabiliriz?
Billboardlar ve CLP’ler (raket, durak, silindir) için, tüm fotoğraflar asımdan sonraki hafta pazartesi saat 14:00’de, poster pano ve metro billboardların fotoğrafları asımdan sonraki hafta salı saat 14:00’de, aylık ürünlerin fotoğrafları ise asımdan 8 işgünü sonra paylaşılmaktadır.
Megalightların kullanılan il ve ürüne ilişkin örnek fotoğrafları asımdan 2 iş günü sonra müşterilere iletilmektedir.
Matbaa bilgileri ve ürün ölçüleri nelerdir?
Afişleri dilerseniz firmamızın çalışmakta olduğu matbaada dilerseniz kendi matbaanızda bastırabilirsiniz. Eğer DO OUTDOOR’dan bu konuda hizmet almaya karar verirseniz, bunun için firmamız kiralama hizmetinin yanı sıra matbaa bedeli de fatura etmektedir. Bu durumda tasarımınızı çalıştığımız matbaaya iletmek için lütfen satış temsilciniz ile iletişime geçiniz.
Mutlaka uyulması gereken baskı özellikleri, afiş teslim tarihleri ve ürün ölçüleri hakkında satış temsilcinizle irtibata geçiniz.
Afişlerimizi nereye ve kime teslim etmemiz gerekiyor?
Kendi matbaanızda bastırdığınız afişlerin DO OUTDOOR operasyon merkezine teslim edilmesi gerekmektedir.
Eğer afişler DO OUTDOOR'un anlaşmalı matbaasında basılır ise afişlerin gönderimini, nakliye bedeli reklamverene ait olmak üzere, DO OUTDOOR organize etmektedir. Billboard afişlerinin asım haftasından önceki cuma 18:00'e kadar, CLP afişlerinin asım haftasından önceki pazartesi saat 18:00’e kadar, megalight afişlerinin ise asım haftasından önceki salı saat 12:00'e kadar teslim edilmesi gerekmektedir.
Yukarıda belirtilen kent mobilyaları dışındaki ürünler hakkında bilgi almak için lütfen satış temsilcinizle iletişime geçiniz.
Caddelerde ve metrolarda gördüğümüz dijital açıkhava ünitelerinde veya duvarlar, parapetler, bina cepheleri ve yol panoları gibi büyük boyutlu alanlara reklam vermek istersek kimlerle görüşmeliyiz? Fiyat tarifeniz nedir?
Tüm bu konular ile ilgili satış ekibimizle irtibata geçebilirsiniz.